講演抄録/キーワード |
講演名 |
2024-10-04 11:00
1フレームスプライト描画ハードウェアの高位合成による開発 ○大谷優香・山脇 彰(九工大) |
抄録 |
(和) |
高位合成によって自動ハードウェア化可能なハードウェア指向ゲームライブラリにおいて,1フレーム内で複数のスプライトを描画するハードウェアの開発に取り組んだ。1フレーム中のスプライト描画は,まず,1フレームを透明色で塗りつぶし,次に必要な複数個のスプライトをそのフレームに上書きする方法が,有効な実現方法と考える。本稿では,そのような1フレームスプライト描画ハードウェアを高位合成によって開発する。そして,実機を用いた実験を通して,提案ハードウェアの性能及び有用性の検証を行う。 |
(英) |
As part of a hardware-oriented game library created using high-level synthesis, the development of hardware capable of drawing multiple sprites in a single frame was addressed. As a step of sprite drawing in a single frame, we consider that an effective method of realization is to fill one frame with a transparent color and to overwrite that frame with multiple sprites that are required next frame. In this paper, we develop hardware to realize sprite drawing in a single frame using high-level synthesis. The performance and usefulness of the proposed hardware is verified through experiments using actual devices. |
キーワード |
(和) |
高位合成 / FPGA / スプライト / 描画 / 消去 / ゲームライブラリ / / |
(英) |
High-level synthesis (HLS) / FPGA / Sprite / Drawing / Erase / Game libraries / / |
文献情報 |
映情学技報 |
資料番号 |
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発行日 |
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ISSN |
Online edition: ISSN 2424-1970 |
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