講演抄録/キーワード |
講演名 |
2022-03-08 10:05
アニメ映像におけるコンカレント配色タイムライン ○楢山結希・戀津 魁・柿本正憲(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
昨今、より効率的に制作を進められるツールや手法は、日々開発・研究されている。アニメ映像の制作は数多くの工程に分類できるが、本研究ではその中でも配色作業に着目をする。本研究では、アニメ映像における同時並行に進むキャラクターおよび背景の配色を可視化し、制作・分析を支援することを目指す。本手法では、実際のアニメ映像のキャプチャー画像からコンカレント配色タイムラインの生成を行う。K平均法でシーンの代表的な色を8色に絞り、可視化を行う。本研究では、先行研究の抱えていた問題を解決しつつ、実際にコンカレント配色タイムラインを利用し分析までを行った。 |
(英) |
Nowadays, tools and methods for more efficient production are being developed and researched on a daily basis.The production of animation can be categorized into a number of processes, and in this research, we will focus on the color scheme process. In this research, we aim to visualize color schemes of characters and backgrounds, which proceed concurrently in animation, and to support production and analysis. In this method, a concurrent color scheme timeline is generated from captured images of actual animations, and visualized by narrowing down the representative colors of a scene to eight colors using the K-means method. In this study, we solved the problems of the previous studies and actually used the concurrent color scheme timeline for analysis. |
キーワード |
(和) |
アニメ映像 / 配色 / 情報可視化 / 映像分析 / / / / |
(英) |
Animation / Color scheme / Information Visualization / Video Analysis / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 46, pp. 57-60, 2022年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2022-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|