講演抄録/キーワード |
講演名 |
2022-03-08 09:53
作者分類と線画のヒントを用いた漫画の画像修復 ○横田広之(東京理科大)・古田諒佑(東大)・谷口行信(東京理科大)・日並遼太・石渡祥之佑(Mantra) |
抄録 |
(和) |
日本語の漫画を別の言語に翻訳するためには,テキストの内容と位置を認識し,翻訳したテキストに置き換える必要がある.レイヤー情報がない場合には,元画像からテキストを削除した上で翻訳したテキストを配置する必要がある.一巻の漫画が約数百ページで構成されることから,イラストの修復を手作業で行うと高いコストがかかるため,画像修復技術,例えば,敵対的生成ネットワークを使用することが考えられる.本研究では,漫画の作者ごとにイラストの描き方が異なることに着目し,作者ごとのイラストの特徴を考慮した画像修復モデルを提案する.また,イラストの表現に変更を加える必要がある場合に対応するため,ユーザが自由に描いた線画のヒントからインタラクティブにイラストの修復や編集を行う手法を提案する. |
(英) |
In order to translate Japanese manga into another language, it is necessary to recognize the contents and position of texts and replace it with the translated texts. If there is no layer information, it is required to delete the texts from the original images and place the translated texts. Since a volume of manga consists of about a few hundred pages, manual inpainting of illustrations takes a high cost. For this reason, it is desirable that image inpainting techniques, for example, those based on generative adversarial networks, can be used. In this study, we focus on the fact that the way to draw illustrations depends on the author and propose an image inpainting model that considers each author’s characteristics. In addition, to deal with cases where changes need to be made to the representation of the illustrations, we propose a method for interactive inpainting and editing manga images using the user’s line drawings as a clue. |
キーワード |
(和) |
漫画 / 画像修復 / GAN / / / / / |
(英) |
Manga / Image Inpainting / GAN / / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 46, pp. 53-56, 2022年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2022-03-01 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|