映像情報メディア学会 研究会発表申込システム
講演論文 詳細
技報閲覧サービス
技報オンライン
 トップに戻る 前のページに戻る   [Japanese] / [English] 

講演抄録/キーワード
講演名 2022-02-22 13:30
What Kind of Images to Post on Instagram? Image Recommendation for Marketing
Yiwei ZhangToshihiko YamasakiUTokyo
抄録 (和) (まだ登録されていません) 
(英) Social media is a popular platform for brands to allocate marketing budget and build their relationship with customers nowadays. Posting images with a consistent concept on social media helps customers recognize, remember, and consider brands. This strategy is known as brand concept consistency in marketing literature. Consequently, brands spend immense manpower and financial resources in choosing which images to post or repost. Therefore, automatically recommending images with a consistent brand concept is a necessary task for social media marketing. In this study, we propose a content-based recommendation framework that learns the concept of brands and recommends images that are coherent with the brand. Specifically, brand representation is performed from the brand posts on social media. Existing methods rely on visual features extracted by pre-trained neural networks, which can represent objects in the image but not the style of the image. To bridge this gap, a framework using both object and style vectors as input is proposed to learn the brand representation. In addition, we show that the proposed method can not only be applied to brands but also be applied to influencers. The experimental results on two large-scale Instagram datasets show the superiority of the proposed method over state-of-the-art methods.
キーワード (和) / / / / / / /  
(英) Image Recommendation / Image Style / Content Discovery / Social Media Marketing / / / /  
文献情報 映情学技報
資料番号  
発行日  
ISSN  
PDFダウンロード

研究会情報
研究会 AIT ME MMS IEICE-IE IEICE-ITS  
開催期間 2022-02-21 - 2022-02-22 
開催地(和) オンライン開催 
開催地(英) online 
テーマ(和) 画像処理、一般 
テーマ(英)  
講演論文情報の詳細
申込み研究会 IEICE-IE 
会議コード 2022-02-IE-ITS-AIT-ME-MMS 
本文の言語 英語 
タイトル(和)  
サブタイトル(和)  
タイトル(英) What Kind of Images to Post on Instagram? Image Recommendation for Marketing 
サブタイトル(英)  
キーワード(1)(和/英) / Image Recommendation  
キーワード(2)(和/英) / Image Style  
キーワード(3)(和/英) / Content Discovery  
キーワード(4)(和/英) / Social Media Marketing  
キーワード(5)(和/英) /  
キーワード(6)(和/英) /  
キーワード(7)(和/英) /  
キーワード(8)(和/英) /  
第1著者 氏名(和/英/ヨミ) 張 軼威 / Yiwei Zhang / ジャン イーウェー
第1著者 所属(和/英) 東京大学 (略称: 東大)
The University of Tokyo (略称: UTokyo)
第2著者 氏名(和/英/ヨミ) 山崎 俊彦 / Toshihiko Yamasaki / ヤマサキ トシヒコ
第2著者 所属(和/英) 東京大学 (略称: 東大)
The University of Tokyo (略称: UTokyo)
第3著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第3著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第4著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第4著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第5著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第5著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第6著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第6著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第7著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第7著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第8著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第8著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第9著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第9著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第10著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第10著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第11著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第11著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第12著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第12著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第13著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第13著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第14著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第14著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第15著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第15著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第16著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第16著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第17著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第17著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第18著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第18著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第19著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第19著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
第20著者 氏名(和/英/ヨミ) / /
第20著者 所属(和/英) (略称: )
(略称: )
講演者 第1著者 
発表日時 2022-02-22 13:30:00 
発表時間 15分 
申込先研究会 IEICE-IE 
資料番号  
巻番号(vol) vol.46 
号番号(no)  
ページ範囲  
ページ数  
発行日  


[研究会発表申込システムのトップページに戻る]

[映像情報メディア学会ホームページ]


ITE / 映像情報メディア学会