講演抄録/キーワード |
講演名 |
2020-03-13 13:05
ゲームプレイのRPAをプログラミング教材として利用する ○松本貴裕・横山 宏(阪電通大)・福井昌則(広島大)・森 善龍・高見友幸(阪電通大) |
抄録 |
(和) |
近年、事務作業を自動化するためにRPAの手法が広く利用されつつある。本研究では、RPAをデジタルゲームのプレイに対して適用し、この際に用いるアルゴリズムをプログラミングの練習問題として活用できるかどうかを検討した。その第1段階として、市販のPCゲームや無料公開されているPCゲームを対象にRPAを行い、どのような分野のプログラミング学習がゲームのRPAで可能となるかを検討した。本研究の最終目的は、RPAでプレイすることが有効なプログラミング練習になるようなゲームを制作し、そのRPAの手法を問題とした教材を作ることである。 |
(英) |
In recent years, the RPA technique has been widely used to automate office work. In this study, we applied RPA to digital game play, and examined whether the algorithm used in this case could be used as a programming exercise. As the first stage, we conducted RPA on commercially available PC games and free PC games, and examined what areas of programming learning would be possible with game RPA. The ultimate goal of this research is to create games in which playing in RPA is an effective programming practice, and to create teaching materials that take into account the RPA method. |
キーワード |
(和) |
RPA / プログラミング教材 / Python / デジタルゲーム / / / / |
(英) |
RPA / programming materials / Python / digital games / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 44, pp. 273-276, 2020年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2020-03-06 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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