講演抄録/キーワード |
講演名 |
2019-09-20 09:55
Cross-Storageを利用したインフルエンサーマーケティングの提案 ○磯崎敦史・荒井研一・今井哲郎・小林 透(長崎大) |
抄録 |
(和) |
近年,インフルエンサーの隆盛に伴ってインフルエンサーマーケティングが注目されてきているが,これまでインターネット広告の主流であったバナー広告等と比較すると,実際に商品等の販売に至った影響度を定量的に測定することが難しいという課題がある.そこで本研究では,バナー広告等を表示することなく,どのインフルエンサーのWebサイトが消費者の購買行動につながったのかを広告主に通知する仕組みを提案する.実装したプロトタイプシステムを用いた評価実験より,消費者が手間をかけることなく,バックグラウンドで必要なデータを広告主である企業に連携できることを確認し,本システムの有用性を明らかにした. |
(英) |
Influencer marketing has been attracting attention with the rise of influencers in recent years. However, compared to banner advertisements, etc., which have been the mainstream of Internet advertisements until now, there is a problem that it is difficult to quantitatively measure the degree of influence that actually leads to sales of products. We propose a mechanism to notify advertisers which influencer's websites have led to consumers' purchasing behavior without displaying banner advertisements in this study. From the evaluation experiment using the prototype system that was implemented, it was confirmed that the data required in the background could be linked to the advertiser company without the effort of the consumer, and the usefulness of this system was clarified. |
キーワード |
(和) |
インフルエンサー / マーケティング / Web Storage / Cross-Storage / / / / |
(英) |
influencer / marketing / Web Storage / Cross-Storage / / / / |
文献情報 |
映情学技報 |
資料番号 |
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発行日 |
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ISSN |
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