講演抄録/キーワード |
講演名 |
2017-03-14 14:45
ハイコンセプトと服飾デザインを結びつけるためのデザイン要素の抽出 ○武藤礼記・菊池 司(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
アニメやゲームをはじめとするコンテンツ産業は、VR等の登場で様々な分野で応用が期待されている。その中でもキャラクターは、それらの作品において重要な要素となっている。そんなキャラクターデザインの分野では、身体のシルエットや顔の表情から髪型まで様々な制作手法が提案されている。これにより、キャラクターの生産効率を上げることや表現したいことを伝えやすいキャラクター制作と特徴のあるキャラクターを作りやすくすることができるのだ。本研究では、それらの表現分析に加え、さらにラフ集合という集合計算を用いた手法を用いて各要素の関連性をより明確にし、キャラクターの服飾デザインとコンセプトの関係性について調査する。 |
(英) |
Content industries such as animation and games are expected to be applied in various fields with the appearance of VR. Among them, the characters are important elements in those works. In the field of such character design, various production methods from the silhouette of the body and facial expression to the hairstyle are proposed. This makes it easier to create characters with distinctive character creation and easier to convey the characters' production efficiency and what they want to express. In this research, in addition to their expression analysis, we further clarify the relevance of each element using a method using set calculation called rough set, and investigate the relationship between the clothes design of character and the concept. |
キーワード |
(和) |
シナリオ分析 / キャラクターデザイン / ラフ集合 / ファッション / 服飾デザイン / / / |
(英) |
Scenario Analysis / Character Design / Rough Set / Fashion / Clothing Design / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 41, pp. 347-350, 2017年3月. |
資料番号 |
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発行日 |
2017-03-07 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
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