講演抄録/キーワード |
講演名 |
2015-03-14 16:30
曲面ディスプレイを用いたシステムStick'n Roll上のコンテンツ開発 ○大島 悠・松川孝幸・松浦昭洋(東京電機大) |
抄録 |
(和) |
筆者らは従来,曲面ディスプレイ上で棒状のインタフェースを回転させ,棒とディスプレイの接触情報により入力を行うシステム Stick’n Roll と本システム上で動作するいくつかのアプリケーションを提案している.本研究では,棒の曲面上の回転運動の特徴を活かし、棒の回転操作により表示された要素をヒットして音を鳴らす新たな音楽ゲームを開発した.本ゲームはMIDI ファイルにより音楽を入力すると,音楽に合致したタイミングと音を持つ図形要素が表示され,それを回転する棒で当てることによりゲームが進行する.さらに,本システム上でコンテンツ制作を効率的に行うため,棒の回転による曲面上の画面遷移をコンピュータ上で仮想的に行うエミュレータを開発した.これにより,コンピュータ上でコンテンツの画面遷移を確認することが可能となった. |
(英) |
The authors have presented a system called Stick’n Roll in which stick-like interfaces are rolled on a series of convex surfaces and make input with their touching information with the surfaces, as well as some applications. In this article, we first present a new type of music game that uses figures in the display to sound the musical notes in the right timing with the rolling sticks. This application accepts music in the standard MIDI format. Next, we develop an emulator for Stick’n Roll with which we can emulate the images on the curved display that proceed by the touching of sticks to the display. This makes it possible to test the execution of applications for Stick’n Roll by virtually emulating it with a computer. |
キーワード |
(和) |
曲面ディスプレイ / 棒 / 転がり / インタフェース / 音楽ゲーム / エミュレータ / / |
(英) |
Curved display / Sticks / Rolling / Interface / Music game / Emulator / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 39, pp. 163-164, 2015年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2015-03-07 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 Online edition: ISSN 2424-1970 |
PDFダウンロード |
|