講演抄録/キーワード |
講演名 |
2014-03-17 16:30
アミッドスクリーンを用いたプロジェクションマッピングによる宣伝広告の提案 ○山本建太・伊藤弘樹・菊池 司(拓殖大) |
抄録 |
(和) |
現在では、大きな建物やライブの演出などにプロジェクションマッピングを用いているのが主流であるが、それをあえて小型化することによって、プロジェクションマッピングをより身近に体験できるツールとして、本研究では、プロジェクションマッピングとアミッドスクリーンの後ろが透けて見える特性を生かした、今までにない宣伝ツールを提案する |
(英) |
At present, it is the mainstream's using projection mapping, such as production of large buildings and live, but by reducing the size daringly as a tool to experience more familiar projection mapping, in this study, projection mapping I suggest utilizing the characteristics of visible behind Amid screen is transparent, and promotional tools ever. |
キーワード |
(和) |
プロジェクションマッピング / アミッドスクリーン / ハッピーベジタブルフェスタ / 宣伝広告 / / / / |
(英) |
Projection mapping / Amid screen / Happy Vegetable Festa / Advertising / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 38, pp. 211-213, 2014年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2014-03-10 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
PDFダウンロード |
|