講演抄録/キーワード |
講演名 |
2014-03-17 16:35
ドット絵のためのタイルパターングラデーションの自動生成手法 ○松島立弥・渡辺大地(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
ドット絵はコンピュータグラフィックスの描写表現の1つである.低解像度でもキャラクターや物体の概要を視認可能な画像を指し,古い手法ながら近年でもビデオゲームなどに用いられている.タイルパターングラデーションは,独特のドット配置によって,少ない色数でグラデーションを再現する手法である.近年でも質感再現に用いられるなど,根強い人気から活用される機会も多い.しかし,作業の綿密さや困難さゆえに,制作には多大な労力と時間がかかってしまう.本研究では,ドット絵におけるタイルパターンの表現に着目し,自動でグラデーションを施す手法を提案する. |
(英) |
Pixel art is a description technique of the computer graphics. The artists produce the lusterware image to be able to recognize the summary of a character and the object by using Pixel art technique. This technique is still used and for a long time in the video game for low resolution graphics. Tile pattern gradation is a technique for expressing the gradation in a peculiar dot arrangement by a little number of colors. In recent years, Tile pattern is used from the deep-rooted popularity at a lot of chances like the expression of texture etc. However, it takes a lot of labors and time to produce from details and the difficulty of work. In this paper, we focused on the Tile pattern of pixel art and suggest technique to generate the gradation by the automatic operation. |
キーワード |
(和) |
ドット絵 / タイルパターン / 画像処理 / Self-Quotient Image / / / / |
(英) |
Pixel art / Tile pattern gradation / Image processing / Self-Quotient Image / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 38, no. 16, AIT2014-46, pp. 63-66, 2014年3月. |
資料番号 |
AIT2014-46 |
発行日 |
2014-03-10 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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