講演抄録/キーワード |
講演名 |
2013-03-15 10:30
ネコの跳躍アニメーションの効率的な制作手法の提案 ○中井奏恵・川島基展・早川大地・石川知一・三上浩司・近藤邦雄(東京工科大) |
抄録 |
(和) |
本研究では3DCGによるネコの跳躍アニメーションの制作に注目し,様々な状況下で適切な跳躍動作を生成する手法を提案する.提案法ではネコの初期位置と目標地点を指定することで,位置関係を考慮した跳躍を生成することができる.従来の制作手法と提案法を実装したツールを使用した場合との制作作業効率の比較実験によって,ネコの跳躍動作を短時間で制作することが可能となり,アニメーション作品に必要な跳躍動作の特徴を表現できることを示す. |
(英) |
We focus on creating cat-jump animations by using 3DCG. In this paper, we propose a method to generate an appropriate jump motion under various situations. Our proposed method is able to generate jump animations corresponding a positional relationship between the initial position of the cat and the target point, which the user specifies. By experiments for comparing a conventional creating method and our tool, the experiment result shows our method is more efficient than a traditional method to create cat-jump animation. It enables to reduce the creating cost and create the proper jump action by using our tool. |
キーワード |
(和) |
3DCG / アニメーション / ネコ / 跳躍 / / / / |
(英) |
3DCG / Animation / Cat / Jump / / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 37, pp. 65-67, 2013年3月. |
資料番号 |
|
発行日 |
2013-03-08 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
PDFダウンロード |
|