講演抄録/キーワード |
講演名 |
2011-07-29 10:35
野球中継における3D画面表示の開発 ○宮原耕介・藤井彩人・齊藤久志・藤原 徹(日本テレビ) |
抄録 |
(和) |
日本テレビは2010年の8月21日に巨人戦の生中継の制作を初めて3Dで行った。3Dカメラを用いた立体的な映像のみならず、得点や守備図などの画面表示も3DCGを制作した。画面表示の送出は新たに開発した3D立体映像送出機を用い、デザインやアニメーションも3D映像に適した演出にして新規制作した。中継は「スカチャン3D169」で放送され、東京ドームや新宿で行われたパブリックビューイングにおいても多くの方が3Dメガネをかけて中継を楽んだ。 |
(英) |
In August 21 2010, NTV had produced baseball game live in 3D at first time. Not only stereoscopic vision by 3D cameras, but also we had produced information displays in 3D (ex: scoreboard, defensive positioning). We had output information displays by the newly developed 3D graphics generator, and had created designs and animations optimized streoscopic vision. |
キーワード |
(和) |
3D / s3D / 野球生中継 / スポーツグラフィックCG / 画面表示 / / / |
(英) |
3D / s3D / Baseball game live / Sports Graphics / On Screen Graphics / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 35, no. 31, BCT2011-59, pp. 49-52, 2011年7月. |
資料番号 |
BCT2011-59 |
発行日 |
2011-07-21 (BCT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
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