講演抄録/キーワード |
講演名 |
2011-03-11 18:10
映画『よもすがら』 ~ 〜16mmフィルムとスクリーンにおける、DI処理の効果〜 ~ ○嶺 豪一・白石雄介・黒谷彬仁・田村元幸・檜山茂雄(多摩美) |
抄録 |
(和) |
授業で製作された短編映画『よもすがら』(16mm/カラー,一部D.I処理 25分 光学録音)
16mmフィルムとスクリーンにおける、D.I処理の効果、について。2011年、現在の日本から見た戦後の家族の時代を描いてみた。映画表現ができる‘日常から非日常へ’と観客を連れていけるような構成にした。
主人公の夢。一貫して何か一つの事へのめり込む力、しかし、どうすることも出来ない日常の想いをなどを、この映画におさめてみた。 |
(英) |
This paper is written about the effects of the digital intermediate in the 16mm film and the screen in a movie, All Day (16mm/Colour, Partical effect of the digital intermediate, 25minuites, Optical Recording) which is produced in a class at Tama Art University. The movie describes a story of a family living after the Second World War, and it is also produced from the present-day’s point of view. The structure of the movie will take the audience from daily life to non-daily life. The movie describes a main character’s daily life. Which is, he tries to overcome his daily circumstance to make his dream of becoming a novelist has come. However, there is no way to escape from the daily life. Where does his dream go with a plane? |
キーワード |
(和) |
セット撮影 / D.I.(Digital Intermediate)処理 / 戦後の日本 / 飛行機 / 16mmフィルム / / / |
(英) |
Set shooting / Digital Intermediate / After the Second World War / Plane / 16mm film / / / |
文献情報 |
映情学技報, vol. 35, no. 14, AIT2011-43, pp. 105-106, 2011年3月. |
資料番号 |
AIT2011-43 |
発行日 |
2011-03-04 (AIT) |
ISSN |
Print edition: ISSN 1342-6893 |
PDFダウンロード |
|